

Wouter Betten
Gitaar- drums - songwritingdocent
Wouter Betten is een muzikant en docent uit Leeuwarden, met meer dan 16 jaar ervaring in het maken van muziek. Zijn muzikale reis begon op zijn 10e met drummen, maar al snel pakte hij de gitaar erbij en begon hij liedjes te schrijven. Na de middelbare school heeft Wouter veel ervaring opgedaan in het spelen op podia en in verschillende bandjes, wat een belangrijke bijdrage leverde aan zijn muzikale ontwikkeling. Hij besloot zijn studie voort te zetten aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen, waar hij in 2023 afstudeerde van de opleiding Compositie & Muziekproductie.
Aan het conservatorium richtte Wouter zich aanvankelijk op het schrijven van liedjes, maar zijn werk ontwikkelde zich al snel naar meer conceptuele muziek en productie, waarbij het verhaal centraal kwam te staan. Hij werkt ook regelmatig samen met andere muzikanten aan liedjes, opnameprojecten en optredens. Daarnaast is hij actief betrokken bij samenwerkingen met de masteropleiding aan het conservatorium, waarbij hij bijdraagt aan opnameprojecten en live optredens.
Als docent geeft Wouter les in gitaar, drums, songwriting, muziektheorie en solfège, en bereidt hij studenten voor op het conservatorium. Zijn aanpak is persoonlijk en gericht op de wensen en interesses van de leerling. Wouter gelooft dat muziek maken het meest effectief is wanneer je speelt wat je echt leuk vindt. Als je muziek speelt die je graag hoort, merk je vaak niet eens dat je techniek en vaardigheden stiekem verbeteren. Met aanwijzingen helpt Wouter je techniek te verfijnen, waardoor het spelen steeds makkelijker en natuurlijker wordt. Dit maakt het leerproces niet alleen leuker, maar ook duurzamer op de lange termijn.
Naast zijn werk als docent brengt Wouter ook zijn eigen muziek uit, zowel onder zijn eigen naam als het alter ego Kid Knee. Hij schrijft zijn muziek, speelt alle instrumenten en neemt de nummers zelf op.
Als docent combineert Wouter zijn ervaring als muzikant met zijn passie voor het overbrengen van kennis. Hij helpt zijn leerlingen niet alleen technische vaardigheden te ontwikkelen, maar ook hun eigen muzikale identiteit te ontdekken.


